aregel_Logo_concept_quer1

My Logo
Corporate Design

My Logo
Corporate Design

Mein Logo ist im Grunde die Fusion der Anfangsbuchstaben meines
Vor- und Nachnamens. Was wirklich hinter der editorischen Komposition versteckt werde ich Ihnen in diesem Artikel nahebringen. 

Mein Logo ist im Grunde genommen zuerst
eigentlich nichts anders als die Fusion der Anfangsbuchstaben meines Vor- und Nachnamens.
Was wirklich hinter der editorischen Komposition versteckt werde ich Ihnen in diesem Artikel nahebringen. 

Mein Logo ist im Grunde genommen zuerst eigentlich nichts anders als die Fusion der Anfangsbuchstaben meines Vor- und Nachnamens. Was wirklich hinter der editorischen Komposition versteckt werde
ich Ihnen in diesem Artikel nahebringen. 

Mein Logo ist im Grunde die Fusion der Anfangsbuchstaben meines
Vor- und Nachnamens. Was wirklich hinter der editorischen Komposition versteckt werde ich Ihnen in diesem Artikel nahebringen. 

Mein Logo ist im Grunde genommen zuerst eigentlich nichts anders als die Fusion der Anfangsbuchstaben meines
Vor- und Nachnamens. Was wirklich
hinter der editorischen Komposition versteckt werde ich Ihnen in diesem
Artikel nahebringen. 

My logo is for the most part the fusion of the first letters of my first
and secondary names. But what is really hidden behind the editorial composition ? I will try to explain it to you in the following article. 

My logo is for the most part at first actually
nothing else than the fusion of the first letters of
my first and secondary names.But what is really hidden behind the editorial composition ?
I will try to explain it to you in the following article. 

My logo is for the most part at first actually nothing else than the fusion of the first letters of my first and secondary names. But what is really hidden behind the editorial composition ? I will try to explain it to you in the following article. 

My logo is for the most part the fusion of the first letters of my first and secondary names. But what is really hidden behind the editorial composition ? I will try to explain it to you in the following article. 

My logo is for the most part at first actually nothing else than the fusion of the first letters of my first and secondary names. 
But what is really hidden behind the editorial composition ? I will try to explain it to you in the following article. 

aregel_logo_ci_fertig_concept1
aregel_logo_ci_fertig_concept2
aregel_logo_ci_fertig_concept2a

Eine Dreieckskomposition sorgt hier genau so wie bei früheren Gemälden religösen Inhaltes für Ruhe und Ordnung. 
Das solide untere Fundament verkörpert Stabilität und die oben zusammen laufenden Schrägen eine gewisse Dynamik. 

Eine Dreieckskomposition sorgt hier genau so wie bei früheren Gemälden religösen Inhaltes für Ruhe und Ordnung. Das solide untere Fundament verkörpert Stabilität und die oben zusammen laufenden Schrägen eine gewisse Dynamik. 

Eine Dreieckskomposition sorgt hier genau so wie bei früheren Gemälden religösen Inhaltes für Ruhe und Ordnung. Das solide untere Fundament verkörpert Stabilität und die oben zusammen laufenden Schrägen eine gewisse Dynamik. 

A triangular composition here provides peace and regulation as well as in former paintings of religious content.
The solid foundation on the bottom embodys stability and the slants which merge together at the top a certain dynamic. 


A triangular composition here provides peace and regulation as well as in former paintings of religious content.
The solid foundation on the bottom embodys stability and the slants which merge together at the top a certain dynamic. 

A triangular composition here provides peace and regulation as well as in former paintings of religious content. The solid foundation on the bottom embodys stability and the slants which merge together at the top a certain dynamic. 

A triangular composition here provides peace and regulation as well as in former paintings of religious content.
The solid foundation on the bottom embodys stability and the slants which merge together at the top a certain dynamic. 

Die Ecken des Dreiecks werden von dem, auf dem Mittelpunkt zentrierten Radius geschnitten. Der Radius sorgt für Harmonie in der Komposition. Eben jener Radius wird nun vom Zentrum zur linken Ecke der oberen Ebene geschoben. 


Die Ecken des Dreiecks werden von dem, auf dem Mittelpunkt zentrierten Radius geschnitten. Der Radius sorgt für Harmonie in der Komposition. Eben jener Radius wird nun vom Zentrum zur linken Ecke der oberen Ebene geschoben. 

Die Ecken des Dreiecks werden von dem, auf dem Mittelpunkt zentrierten Radius geschnitten. Der Radius sorgt für Harmonie in der Komposition. Eben jener Radius wird nun vom Zentrum zur linken Ecke der oberen Ebene geschoben. 

The edges of the triangular are being cut by the radius which is centered in the middle. The radius ensures harmony in the composition. This particular radius is now being moved from the centre to the left edge of the upper layer. 


The edges of the triangular are being cut by the radius which is centered in the middle. The radius ensures harmony in the composition. This particular radius is now being moved from the centre to the left edge of the upper layer. 


The edges of the triangular are being cut by the radius which is centered in the middle. The radius ensures harmony in the composition. This particular radius is now being moved from the centre to the left edge of the upper layer. 

The edges of the triangular are being cut by the radius which is centered in the middle. The radius ensures harmony in the composition. This particular radius is now being moved from the centre to the left edge of the upper layer. 

The edges of the triangular are being cut by the radius which is centered in the middle. The radius ensures harmony in the composition. This particular radius is now being moved from the centre to the left edge of the upper layer. 

Der verschobene Radius tangiert nun die untere rechte Ecke des oberen Fundaments und bildet somit eine harmonische Kurve, auf welcher der "Ring" der R-Komponente basiert. Die natürliche Führung der Bewegung des Radius führt zur aufsteigenden Dynamik. 

Der verschobene Radius tangiert nun die untere rechte Ecke des oberen Fundaments und bildet somit eine harmonische Kurve, auf welcher der "Ring" der R-Komponente basiert. Die natürliche Führung der Bewegung des Radius führt zur aufsteigenden Dynamik. 

Der verschobene Radius tangiert nun die untere rechte Ecke des oberen Fundaments und bildet somit eine harmonische Kurve, auf welcher der "Ring" der R-Komponente basiert. Die natürliche Führung der Bewegung des Radius führt zur aufsteigenden Dynamik. 

The moved radius now effects the lower right edge of the upper foundation and therefore creates a harmonic curve, on which the "ring" of the R-component is based. The natural guideline of the movement of the radius leads to an uprising dynamic.

aregel_logo_ci_fertig_concept3
aregel_logo_ci_fertig_concept6
aregel_logo_ci_fertig_concept3a

Das obere und untere Fundament zusammen bilden die Negativform des Buchstaben A – quasi die Lücken im A, wenn man so möchte.
Das Auge bildet automatisch ein A drum herum. 

Das obere und untere Fundament zusammen bilden die Negativform des Buchstaben A – quasi die Lücken im A, wenn man so möchte. Das Auge bildet automatisch ein A drum herum. 

Das obere und untere Fundament zusammen bilden die
Negativform des Buchstaben A – quasi die Lücken im A, wenn man so möchte. Das Auge bildet automatisch ein A drum herum. 

Das obere und untere Fundament zusammen bilden die Negativform des Buchstaben A – quasi die Lücken im A, wenn man so möchte. Das Auge bildet automatisch ein A drum herum. 

The upper and lower foundations together form the negative shape of the letter A – so to speak the spacing in the A, if you like.
The eye is automatically creating the A around it.

The upper and lower foundations together form the negative shape of the letter A – so to speak the spacing in the A, if you like.
The eye is automatically creating the A around it.


The upper and lower foundations together form the negative shape of the letter A – so to speak the spacing in the A, if you like.
The eye is automatically creating the A around it.

Sobald man das untere Fundament ausblendet und dem oberen den "Ring" des tangierenden Radius hinzufügt ensteht die Negativform des Buchstaben R. Das Auge bildet wieder das R drum herum.

Sobald man das untere Fundament ausblendet und dem oberen den "Ring" des tangierenden Radius hinzufügt ensteht die Negativform des Buchstaben R. Das Auge bildet wieder das R drum herum.

Sobald man das untere Fundament ausblendet und dem oberen den "Ring" des tangierenden Radius hinzufügt ensteht die Negativform des Buchstaben R.
Das Auge bildet wieder das R drum herum.

As soon as you fade out the lower foundation and add the "ring" to the upper one, the negative shape of the letter R is emerging. The eye is again creating the R around it. 

As soon as you fade out the lower foundation and add the "ring" to the upper one, the negative shape of the letter R is emerging. The eye is again creating the R around it. 

As soon as you fade out the lower foundation and add the "ring" to the upper one, the negative shape of the letter R is emerging. 
The eye is again creating the R around it. 

As soon as you fade out the lower foundation and add the "ring" to the upper one, the negative shape of the letter R is emerging. The eye is again creating the R around it. 

As soon as you fade out the lower foundation and add the "ring" to the upper one, the negative shape of the letter R is emerging. The eye is again creating the R around it. 

Wenn man jetzt das, vom verschobenen Radius tangierte Element einzeln stellt erkennt man einen klaren Impuls. Dargestellt durch den Verlauf. Dadurch entsteht eine Bewegung. 

Wenn man jetzt das, vom verschobenen Radius tangierte Element einzeln stellt erkennt man einen klaren Impuls. Dargestellt durch den Verlauf.
Dadurch entsteht eine Bewegung. 

If you now place the element which is being tangent to the radius seperate you will recognize a clear impulse. Represented by the color gradient. Due to this movement occurs. 

If you now place the element which is being tangent to the radius seperate you will recognize a clear impulse. 
Represented by the color gradient. 
Due to this movement occurs. 

If you now place the element which is being tangent to the radius seperate you will recognize a clear impulse. Represented by the color gradient. Due to this movement occurs. 

If you now place the element which is being tangent to the radius seperate you will recognize a clear impulse. 
Represented by the color gradient. 
Due to this movement occurs. 

Die dicke grüne Line representiert die Augenführung des Logos.  Die Linie/Führung verläuft von der unteren Mitte zur oberen rechten Ecke. Es halbiert also quasi die rechte Hälfte des Logos. Im oberen Drittel tangiert es mit dem oberen Fundament und somit den Goldenen Schnitt, denn das Verhältnis des unteren zum oberen Teil ist das selbe wie das vom unteren Teil zum Ganzen. Zuletzt stagniert das Augo auf der Rundung und aus dem A wird ein R. Die Zielführung – A wie Adrian zu R wie Regel. Das Logo zeichnet eine lineare Steigerung durch das Verhältnis der  Blickrichtung zur Schrägen. Es verspricht aufsteigenden Erfolg. 

– Das Geheimnis des Erfolges ist, den Standpunktdes anderen zu verstehen. – Henry Ford

Die dicke grüne Line representiert die Augenführung des Logos. Die Linie/Führung verläuft von der unteren Mitte zur oberen rechten Ecke.
Es halbiert also quasi die rechte Hälfte des Logos. Im oberen Drittel tangiert es mit dem oberen Fundament und somit den Goldenen Schnitt, denn das Verhältnis des unteren zum oberen Teil ist das selbe wie das vom unteren Teil zum Ganzen. Zuletzt stagniert das Augo auf der Rundung und aus dem A wird ein R. Die Zielführung :
A wie Adrian zu R wie Regel. Das Logo zeichnet eine lineare Steigerung durch das Verhältnis der Blickrichtung zur Schrägen.
Es verspricht aufsteigenden Erfolg. 

– Das Geheimnis des Erfolges ist, den Standpunktdes anderen zu verstehen. – Henry Ford

Die dicke grüne Line representiert die Augenführung des Logos. Die Linie/Führung verläuft von der unteren Mitte zur oberen rechten Ecke. Es halbiert also quasi die rechte Hälfte des Logos. Im oberen Drittel tangiert es mit dem oberen Fundament und somit den Goldenen Schnitt, denn das Verhältnis des unteren zum oberen Teil ist das selbe wie das vom unteren Teil zum Ganzen. Zuletzt stagniert das Augo auf der Rundung und aus dem A
wird ein R. Die Zielführung : A wie Adrian zu R wie Regel.
Das Logo zeichnet eine lineare Steigerung durch das Verhältnis der  Blickrichtung zur Schrägen. Es verspricht aufsteigenden Erfolg. 

– Das Geheimnis des Erfolges ist, den Standpunktdes anderen zu verstehen. – Henry Ford

Die dicke grüne Line representiert die Augenführung des Logos.  Die Linie/Führung verläuft von der unteren Mitte zur oberen rechten Ecke. Es halbiert also quasi die rechte Hälfte des Logos. Im oberen Drittel tangiert es mit dem oberen Fundament und somit den Goldenen Schnitt, denn das Verhältnis des unteren zum oberen Teil ist das selbe wie das vom unteren Teil zum Ganzen. Zuletzt stagniert das Augo auf der Rundung und aus dem A wird ein R. Die Zielführung – A wie Adrian zu R wie Regel. Das Logo zeichnet eine lineare Steigerung durch das Verhältnis der  Blickrichtung zur Schrägen. Es verspricht aufsteigenden Erfolg. 

– Das Geheimnis des Erfolges ist, den Standpunktdes anderen zu verstehen. – Henry Ford

Die dicke grüne Line representiert die Augenführung des Logos. Die Linie/
Führung verläuft von der unteren Mitte
zur oberen rechten Ecke. Es halbiert also quasi die rechte Hälfte des Logos.
Im oberen Drittel tangiert es mit dem oberen Fundament und somit den Goldenen Schnitt, denn das Verhältnis des unteren zum oberen Teil ist das selbe wie das vom unteren Teil zum Ganzen.
Zuletzt stagniert das Augo auf der Rundung und aus dem A wird ein R.
Die Zielführung – A wie Adrian zu R wie Regel. Das Logo zeichnet eine lineare Steigerung durch das Verhältnis der  Blickrichtung zur Schrägen.
Es verspricht aufsteigenden Erfolg. 

– Das Geheimnis des Erfolges ist, den Standpunktdes anderen zu verstehen. – Henry Ford

The thick green line is representing the movement of the eye by the logo. The line/guidance is proceeding from the lower centre to the upper right corner. It divides the right half of the logo in half. in the upper third it is tangented by the upper foundation and therefore by the golden cut, because the relation of the lower to the upper part is the same like the one of the lower part to the whole. At last the eye stagnates on the curving and the A evolves to a R. The guidance – From A like Adrian to R like Regel. The logo draws a linear improvement through the relation of the viewing direction to the slant. It is promising increasing success. 

– the secret of success is to understand the viewpoint of others. – Henry Ford 

The thick green line is representing the movement of the eye by the logo. The line/guidance is proceeding from the lower centre to the upper right corner. It divides the right half of the logo in half.
In the upper third it is tangented by the upper foundation and therefore by the golden cut, because the relation of the lower to the upper part is the same like the one of the lower part to the whole. 

At last the eye stagnates on the curving and the A evolves to a R. 
The guidance : From A like Adrian to R like Regel.
The logo draws a linear improvement through the relation of the viewing direction to the slant. It is promising increasing success. 

– the secret of success is to understand the viewpoint of others. – Henry Ford 

The thick green line is representing the movement of the eye by the logo. The line/guidance is proceeding from the lower centre to the upper right corner. It divides the right half of the logo in half. in the upper third it is tangented by the upper foundation and therefore by the golden cut, because the relation of the lower to the upper part is the same like the one of the lower part to the whole. At last the eye stagnates on the curving and the A evolves to a R. The guidance – From A like Adrian to R like Regel. The logo draws a linear improvement through the relation of the viewing direction to the slant. It is promising increasing success. 


– the secret of success is to understand the viewpoint of others. – Henry Ford 

The thick green line is representing the movement of the eye by the logo. The line/guidance is proceeding from the lower centre to the upper right corner. It divides the right half of the logo in half. in the upper third it is tangented by the upper foundation and therefore by the golden cut, because the relation of the lower to the upper part is the same like the one of the lower part to the whole. At last the eye stagnates on the curving and the A evolves to a R. The guidance – From A like Adrian to R like Regel. The logo draws a linear improvement through the relation of the viewing direction to the slant. It is promising increasing success. 

– the secret of success is to understand the viewpoint of others. –
Henry Ford 

The thick green line is representing the movement of the eye by the logo.
The line/guidance is proceeding from the lower centre to the upper right corner. 
It divides the right half of the logo in half. in the upper third it is tangented by the upper foundation and therefore by the golden cut, because the relation of the lower to the upper part is the same like the one of the lower part to the whole. 
At last the eye stagnates on the curving and the A evolves to a R. The guidance – From A like Adrian to R like Regel. 
The logo draws a linear improvement through the relation of the viewing direction to the slant. It is promising increasing success. 

– the secret of success is to understand the viewpoint of others. – Henry Ford 

aregel_logo_ci_fertig_concept5
aregel_logo_ci_fertig_concept7
aregel_logo_ci_fertig_concept8
aregel_CI_logo_weiss_Logotype-01
aregel_CI_socialmedia_LinkedIN-01